Väntan..

Det här med att vänta barn tillsammans, är lite knepigt.. Alltså, jag väntar ju bara, hon har ju barnet! Många pratar om hur mysigt det är osv, men vad är det som är mysigt? Allt är precis som vanligt, fast man vet att om ett tag ska det komma en bebis, känns ibland som ett jävla långt tag! Kanske låter lite hemskt, men som pappa har man i princip bara tråkigt från det att man får reda på det tills att den kommer ut. Undantag självklart för ultraljud och hjärtavlyssningar, det är riktigt coolt! Då känner man att man får vara med iaf! Vet inte om alla andra pappor bara håller käften för att dom är rädda, eller så är jag den värsta blivande pappa i världen. Men ärligt? Vi kunde väl få odla benen eller nåt i alla fall, så föder man ut dom samtidigt som mamman föder ut resten och så sätter de ihop honom/henne på BB? Det är delaktighet! 

Sen morgon idag, ledig! Ann-Kristin har åkt på läger(!) med skolan, kommer hem imorgon.. Så jag ska väl passa på att ligga som jag vill i sängen och lägga ut mina snus vart jag vill! Och så MÅSTE jag klippa mig, Monchichi-stadiet är överklarat, nu ser jag mest ut som en hemlös...

Tjingeling

P.S. Vem i helvete vill som vuxen människa åka på läger??? Övergår mitt förstånd! Det var bra längesen vi uppfann husen, MAN BEHÖVER INTE BO I SKOGEN!!! D.S.

Kommentarer
Postat av: keffanna

Min sambo kände likadant. Han tyckte de var skittråkigt när jag gravid tills dom sista veckorna. Då kunde han iaf "leka" med dottern genom att peta lite på henne i magen, så petade hon tillbaka. :p

2008-09-29 @ 05:25:33
URL: http://fikasugen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0